Kärleksmums och andra drömmar...



Idag har jag bakat! Fick ett sådant där ryck som bara jag kan få, då jag gick här hemma och bara skuttade omkring... så jag kom på idén att jag kunde baka en kaka! Kokosrutor blev det. Så gott! Tyckte familjen också, vilket gör det hela roligare.

Jag tänkte dela med mig av några drömmar igen, som jag noterat i mitt anteckningshäfte på senaste tiden.

Min kompis mamma var min mormor. Hon bodde i samma hus som hon gör nu och hade magiska superkrafter... tyvärr onda sådana. När jag knackade på hennes dörr, gav hon mig onda ögat och skjöt iväg mig, med vinden som förmåga.

Jag trampade på en igelkott.

Jag var prinsessan Viktoria, på lyxsemester i Hawaii, där jag flöt på en megavåg (ingen tsunami som tur).

Jag och alla andra ettor i min skola (plus min lillsyrra), höll tal i ett trångt rum. Kändes som ett oseriöst och icke-formellt tal, då alla (förutom jag) var klädda i rosa och blå velour-dressar.   

Nu ska jag duscha och måla naglarna orangea, sådär knalligt så det sticker i ögonen! Nyansen sticker ju även ut från resten av min "baka kaka/ut i solen bland mygg/hänga upp tvätten/plugga/randig/slappa-outfit", så det blir en härlig kontrast, likt en stickkontakt i ögonvrån! Och mammas näsa, som inte gillar den starka nagellacks-doften.

Vi seglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0