Kors i byxan! Ni gissar rätt.



(En gammal bild fast jag har ersatt den rutiga flanellskjortan med en ny, nästan likadan - för att jag spräckte armhålan på den när jag skulle dra den över huvudet. Och den vita baskern har mest mina småsyrror levt loppan med... den är inte så "inga-moln-på-himmelen-vit" längre, om man säger så. Nu är den mer "pistolgrå", men fin ändå).

Hejsan hopps gummigalosch! Hoppas att ni har haft en bra julafton/juldag/jullov/helgdagar, hittills. Det har jag haft, med både god mat och fina klappar och nöjda miner. Och nu är jag tillbaka här på min blogg. Den blogg som jag är mest nöjd och glad över, om jag jämför med den andra uråldriga. Den har haft sina glansdagar även om jag har den kvar (lotsoflaugh.blogg.se), ifall jag vill ta en liten nostalgitripp nån gång. Jag vet knappt hur man bloggar längre... det var ju så längesen! Då jag inte skrivit här, har jag antingen suttit med en kopp chaí-te och glufsat i mig oförskämt och olagligt många pepparkakor, varit ute och åkt pulka och gjort snöänglar med syrrorna, pluggat, lyssnat på Rammstein som övning för hörförståelsedelen i tyskan och sett "Good Bye, Lenin!" på tyska, läst tidningar och horoskop eller läst dejliga djupa romaner som "White Oleander" eller koncentrerat spärrat ögonen i rappa och osentimentalt romantiska "Fångat byte". Och nu tänker jag återuppta bloggandet igen. Eftersom jag inte har så många besökare, kommer jag inte heller få se så många sura kommentarer eller upptäcka plötsliga försvinnanden av bloggläsarna - vilket är fördelen med att andas från bloggen ett tag.   

Annars måste jag tillägga att jag har haffat en grå päls till leckerbissen, på secondhand för 95 kronor. Den ska jag ha när skolan drar igång igen. Och när det blir lite varmare slänger jag på mig den röda mockajackan, också köpt på secondhandparadiset no. 1... som jag växlar med en kavaj som jag inte köpt än, men tänker leta efter. Gärna en mörkblå! Bild på pälsen får ni se en annan dag. Imorgon förhoppningsvis. 
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

cool bild!

2009-12-28 @ 01:34:45
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0