BALOONSAILORCHICKENCLUB.



I tisdags var jag som sagt i Stockholm och shoppade nödvändigheter. Besökte Beyond Retro för första gången... och jag kan bara säga, vilket secondhandparadis! Paljetter i alla former, stentvättade jeans och wayfarer-lookies var bara en del av vad mina ögon landade på. Visst, inga "Brödet-och-fiskar-priser" (då man kan fynda en jacka för 65 spänn), men helt okej! Utbudet var hur stort som helst. Med andra ord så vill jag dit igen! I alla fall. Jag hittade en tubklänning där för 229 kronor som jag ska ha tillsammans med mina vita nya jeans från Cubus (en 100-lapp på rean! Lika mjuka som tights). På Emmaus stack det upp, bakom alla halvtaskiga väskor, en alldeles underbar svart väska med hela sju fack, för ynka 70 spänn. Jag älskar secondhand! Det inger betydligt mer shoppinglycka än att bara gå in på H&M och komma ut med en sådan där vanlig tråkig baströja (fastän jag fortfarande är i behov av sådana också). Då känner man ju sig nästan lika blek som vädret. Där någonstans emellan, gick vi iväg och åt sushibuffé... och jag vet inte hur många gånger jag gick fram och tillbaka, för att hämta mer sushi, kycklingspett och jordnötsås. Men den där gröna sörjan, som jag envisades med att ta i början, kunde jag ha hoppat över. Aouch, vad den stack i näsan alltså, vilken hetta! Hur som helst, är jag jättenöjd med mina shoppingfynd. Inte långt kvar tills skolan drar igång igen, fast denna gång gymnasiet. Så innan dess, ska jag ha hunnit med en shoppingrunda till, för att införskaffa de sista viktiga höstkläderna. Okej, nu ska jag dra mig från datorn för att gå ut och äta Rullo-glass (och inte tappa den i handfatet denna gången). Ciao ciao!

Kommentarer
Postat av: erica

beyond retro är himmelriket!

2009-07-30 @ 17:14:22
URL: http://highvoltage.webblogg.se/
Postat av: Amanda

härlig dag!

2009-07-30 @ 19:47:42
URL: http://brevtillmarion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0