DREAM/DIARY/ENTRIES.



Några roliga, knäppa, obehagliga drömmar ur min anteckningsbok:

Min lillsyrra gick på stan med en godispåse och alla små barn i hennes ålder tog en näve var - utan att fråga

En talande katt hade skulle med en buss i Botkyrka, men han var tvungen att köpa mjölk innan så han fick rätt bråttom... 

Jag blev kittlad på halsen av totala främlingar. Kittel är ju roligt till en början, en kort stund men när det höll på så länge som det gjorde i drömmen... då blev det bara jobbigt och läskigt. 

En dröm som jag upplevde inatt, var då jag var inne på klädkedjan American Apparel för att kolla lite på kläder. Mitt i alla färgexplosioner av tights, munkjackor och bodys, lade jag märke till att det fanns ett transparent kylskåp med en tilltalande pizza bakom kassan. "Kom och köp, sa expediten!". Men den skummaste biten var ju när jag skulle gå in på deras kundtoalett (finns ens såndana?) och då blev inlåst tillsammans med ett par killar i min ålder. Ja, inget fel på dem. Vi blev inlåsta för att butikspersonalen hade utropat ett "krismöte"! Egentligen fick vi inte vara inlåsta på toaletten, men personalen var ju så snälla att de tänkte att vi var lite upptagna... tillsammans? Det minns jag inte, men detta så kallade "krismöte" kanske berodde på att pizzorna i kylskåpet var slut?! 

Jag var i ett secondhand-paradis på Östermalm, som utspelade sig exakt där en ICA-butik står i verkligheten. Jag shoppade upp mig på superbilliga cocktailklänningar och herrskor. Kanske skådade mina klädgalna ögon lite för många fina läckerbitar, men då var det ju tur i och med att butiken hade nattöppet. Och så minns jag att mamma ringde ett antal gånger för att tala om för mig att det räckte NU. 

Jag fick en rosa bil i fleece på min 18-årsdag. 

Jag var ihop med Johan Palm och vi sprang glatt hand i hand i kyrkan. Sen så gick vi ut för att skratta på en gräskulle. Han bar en grå heltäckande pyjamas. 

I en dröm hade jag extremt torra fötter och såg myggor i mitt sovrumstak. 

Jag var i simhallen och simmade längder tillsammans med pensionerade motionssimmar-tanter. Som belöning för varje längd jag simmat fick jag korv och bröd. 

En gång exploderade diskmaskinen, då jag våldförde mig på telefonen i köket och ringde mamma.  

En annan rolig dröm var när jag upptäckte att min granne hade en gigantisk chiliodling i sin trädgård. Mitt i min fascinerande uppsyn, stod jag och åt blad ur min plånbok. 

Det var cirkus i en skog, då jag var tillsammans med fritidsbarn för att kolla på showen. 

Jag och Harry Potter missade tåget (var tyvärr inte Hogwartsexpressen), då vi gick istället på spåret för att vi inte orkade vänta på nästa inkommande tåg. Och kan ni gissa vad det var för smet på spåret? Banankräm! 

Till sist en hemsk dröm, som utspelade sig i Östermalm också, precis där secondhand-paradiset befann sig. Den handlade om en tolvårig pojke som var pappa till en rysk 30-35 årig kvinnas barn. Drömmen var extremt obehaglig. Min mormor var så snäll att hon lät honom bo hos sig. 

Min favorit av dessa drömmar är den med American Apparel... vilken är er?

Brukar era drömmar "fastna" i era huvuden och leva vidare eller passerar dem bara som vilken obetydelsefull händelse som helst? Jag tycker att det är så kul med drömmar, att jag till och med har skrivit ner några av mina favoriter... några av dessa här uppe. Drömtydning kanske skulle vara något...? Fast jag vill ju inte ge upp min dröm om att bli tysk journalist! Hur som helst skulle det vara roligt om ni ville dela med er av era drömmar. Det är ofta jag tänker på vad jag drömt, ibland kan drömmarna ta upp en hel dag och då dagdrömmer jag inte alls. Inte alls. Godnatt på er!


 

Kommentarer
Postat av: Through the light

Tack.

Stort tack.

2009-12-27 @ 23:31:19
URL: http://throughthelight.blogg.se/
Postat av: Lisa

tack

2009-12-27 @ 23:43:18
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: felicia

haha nej det finns inga kundtoaletter på american apparel, i alla fall inte där jag jobbade. men spexig dröm!

2009-12-28 @ 00:18:18
URL: http://tigerlilys.blogg.se/
Postat av: Darling

sä jäkla galet :)

2009-12-28 @ 10:51:39
URL: http://killmydarlings.blogspot.com
Postat av: IsabellaV

Coolt att komma ihåg så många drömmar sådär :) Jag brukar minnas mina när jag vaknar och om den är riktigt bra/hemsk brukar de fastna XD

2009-12-28 @ 10:52:33
URL: http://isav.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag diggar den där du fick en rosa bil i fleece ;)

skrattade lite i min ensamhet faktiskt , hehe xd

2010-01-02 @ 19:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0